Aloja

Tūrisma izstādē popularizēja novada piedāvājumu un Zaļo veloceliņu karti

No 2 – 4. februārim Ķīpsalas izstāžu hallēs notika 25. Starptautiskā ikgadējā tūrisma izstāde – gadatirgus „Balttour 2018”. Izstādē varēja iegūt informāciju par Latvijas tūrisma nozares pārstāvju piedāvātajām atpūtas iespējām, ceļojumiem un vairāk nekā 40 pasaules valstu tūrisma piedāvājumiem.

 

Alojas novada pārstāvji izstādē darbojās kopīgā stendā Saviļņojošā Vidzeme ar Carnikavas, Limbažu, Salacgrīvas un Saulkrastu novadiem. Komandā jau tradicionāli, plecu pie pleca, piedalās “Balttour” izstādē, vilinot tās apmeklētājus uz Vidzemes piekrasti. 

 

Visiem interesentiem un tūristiem tika piedāvāta jaunākā Vidzemes Piekrastes karte, jūras piekrastes pārgājienu karte, informācija par pasākumiem visa gada garumā un Alojas novada jaunā tūrisma karte. Izstādē degustācijai piedāvājām bioloģiskās saimniecības “Lielkalni” gardās marmelādes konfektes, saimniecības “Šita un Kē” kaltētās šitaki sēnes un saimniecības “Jaunmiņkiņi” medus. Lielu interesi izraisīja Staiceles Mūzikas un mākslas skolas audzēkņa Laura Skujiņa veidotā galda spēle “Izglāb Profesoru Stārķi!”, bet kultūras programmu kuplināja tautas mūzikas ansamblis “Kokle”. Tiek lēsts, ka lielāko tūrisma nozares pasākumu apmeklēja 29 630 interesentu.

 

Blakus Saviļņojošās Vidzemes stendam bija izvietots Vidzemes Tūrisma asociācijas stends. Svinīgajā stenda atklāšanā Latvijas Pašvaldības savienības izpilddirektore Mudīte Priede izteica atbalstu ieguldītajam darbam, iesaistot 18 Latvijas pašvaldības projektā. Rīgas plānošanas reģiona priekšsēdētāja Daiga Jurēvica izteica atzinību projektam, kas ir sasaistīts arī ar starptautisko Euro velo 13 maršrutu, savukārt Alojas domes priekšsēdētājs izteica gatavību turpināt attīstīt Alojas novada Zaļos ceļus, kas ir nozīmīgs krustojums gan virzienā no Limbažiem un Mazsalacu, gan arī no Valmieras uz Ainažiem. Stendā varēja iepazīties ar vēsturiskiem dzelzceļa elementiem no sadarbības partnera „Latvijas Dzelzceļa muzeja”, kā arī izmēģināt Erenspreisa velosipēdu.

 

Savukārt Tallinā „Tourest 2018” izstādē (9.-11. februāris) bija iespēja uzlādēt ārējo bateriju ar velosipēda palīdzību un katru dienu piedalīties tās izlozē, kur tika noskaidroti trīs veiksmīgākie, kuri saņēma šīs balvas.

 

Kopumā abās izstādēs „Zaļo Dzelzceļu” stendu apmeklēja visdažādākie interesenti: gan individuālie ceļotāji, velo entuziasti, ģimenes ar bērniem, skolēnu un senioru grupu vadītāji, tūrisma aģentūras un gidi, kā arī preses pārstāvji. Stendu Igaunijā apmeklēja un ar maršrutu iepazinās Latvijas Vēstnieks Igaunijā. R.Jansona kungs, kurš atzinīgi novērtēja projekta aktivitātes un veco dzelzceļa līniju pielāgošanu tūrisma vajadzībām. Nozīmīgi, ka stendu Rīgā arī apmeklēja dažādi valsts un reģionālās politikas veidotāji un ieviesēji, kā arī tūrisma informācijas centru speciālisti un tūrisma nozares sadarbības partneri.

 

Lielākā daļa interesentu vēlējas noskaidrot vai visi maršruti jau ir pieejami un, kad ir iespējams tos izbraukt, kā arī par naktsmītņu iespējām un velo nomām maršrutā. Daļa izstādes apmeklētāju jau bija dzirdējuši par projektu un maršruta veidošanu, atzīstot, ka ir ieinteresēti šīs vasaras laikā maršrutus apmeklēt.

 

Ņemot vērā, lielo interesi, ir zināms, ka šovasar uz „Zaļajiem dzelzceļiem” varēs manīt vairāk apmeklētājus. Šogad popularizējot maršrutu, „Zaļo dzelzceļu” kartes un informācija par maršrutu ir aizceļojušas uz vairākām starptautiskām tūrisma izstādēm. Varam sagaidīt interesentus no Nīderlandes, Spānijas, Lietuvas, Somijas, kā arī, protams, no Latvijas un Igaunijas. Vēl gaidāms darbs starptautiskajā tūrisma izstādē “ITB 2018” Berlīnē, kur Latvijas nacionālajā stendā turpināsim prezentēt „Zaļos Dzelzceļus”.

 

Jāatgādina, ka Vidzemes Tūrisma asociācija, sadarbojoties ar 25 Vidzemes un Dienvidigaunijas pašvaldībām un organizācijām, ir uzsākusi Interreg Igaunijas/Latvijas pārrobežu programmas projekta “Zaļie Dzelzceļi” jeb “Green Railway” īstenošanu. Projekts “Green Railways” paredz bijušo dzelzceļa līniju infrastruktūras sakārtošanu Vidzemē un Dienvidigaunijā, kopumā izveidojot aptuveni 750 km garu kopīgu velo/kājāmgājēju maršrutu, kura lielākā daļa ved pa bijušajām dzelzceļa līnijām.

 

Projekta plānotās aktivitātes Vidzemē ietver bijušo dzelzceļa līniju segumu atjaunošanu un piemērošanu nemotorizētajam transportam, koka tiltiņu un margu uzstādīšanu, atpūtas vietu izveidi un bijušo dzelzceļa infrastruktūras objektu uzlabošana, kājāmgājēju, velobraucēju skaitītāju uzstādīšanu, kā arī citas aktivitātes. Tāpat paredzēta maršruta marķēšana dabā, kā arī vietējās un ārvalstu aktivitātes maršruta popularizēšanai.

 

Līdzīgi projekti jau ir īstenoti vairākās Eiropas Savienības valstīs, kur bijušie dzelzceļi tiek veiksmīgi piemēroti tūrismam dodot iespēju vietējiem iedzīvotājiem radīt un attīstīt īpaši interesantu, vēsturisku un kultūras bagātu tūrisma piedāvājumu, kas būtu izmantojams visu gadu, piemēram, dažādiem velo un pārgājienu maršrutiem, nūjošanai, zirgu izjādēm vai slēpošanai un izbraucieniem suņu pajūgos ziemas sezonā.

 

Ar jaunās tūrisma sezonas piedāvājumiem visi interesenti aicināti iepazīties Tūrisma informācijas centrā Staicelē un Tūrisma informācijas punktos, kas izvietoti novada bibliotēkās.

 

Šī publikācija atspoguļo autora viedokli. Programmas vadošā iestāde neatbild par tajā ietvertās informācijas iespējamo izmantošanu.

 

Sagatavoja

Liāna Lilenblate-Sipko, Inese Timermane, Alise Plaude (projekta „Green Railways” sabiedrisko attiecību speciāliste)

Zandas Adernieces, Nila Smeltera foto

[Not a valid template]