Alojas Novads

Alojas novada valodu metodiskās apvienības skolotāji viesojās Rakverē Igaunijā

10.oktobrī Alojas novada valodu metodiskās apvienības (MA) skolotāji devās pieredzes braucienā uz Rakveres privāto ģimnāziju Igaunijā. Alojas Ausekļa vidusskolas Erasmus + projektā veidojas sadarbība ar šo igauņu skolu, tādēļ izmantojām iespēju iepazīties ar svešvalodu skolotāju mācību darbu un skolas mācību procesa organizēšanu.

 

Rakvere zelta rudenī atstāja iespaidu kā ļoti glīta, sakopta pilsēta. Mūsu partnerskolā ir ap 340 skolēnu un tā izmanto Valdorfa pedagoģijas elementus. Galvenā ēka ir sena, toties mazā skola atrodas nesen celtā modernā ēkā, kura ieguvusi dažādus apbalvojumus. Tā celta no dabīgiem materiāliem ar salmu jumtu, projektēta apkārt kokam, lai to pasargātu no nociršanas. Tai ir griestu logi un patīkamas gaišas telpas, kas ļoti glīti un pārdomāti iekārtotas. Mācību stundās darbs notiek ar tradicionālajiem mācību līdzekļiem, klasēs nebija ne interaktīvo tāfeļu, ne projektoru. Skolotāju istabu no gaiteņa toties norobežo skaists akvārijs ar zivtiņām. Rūpes par vidi pamanījām arī pie nelielās ēdamzāles, kur blakus izlietnēm bija vairāki frotē roku dvieļi.

 

Lielajā skolā redzējām gan projektorus, gan jaunas, modernas mēbeles, gan arī skolotāju darbam paredzētus datorus bibliotēkā. Izglītības sistēmā un mācību procesā ir gan kopīgais, gan atšķirīgais. Rakveres privātās ģimnāzijas skolēni mācās bez maksas, tomēr vidusskolas klasēs vecāki pērk svešvalodu mācību grāmatu komplektus. Vidusskolas posmā angļu valodā katra klase tiek dalīta 2 dažādu līmeņu grupās, kur katrā strādā ar atbilstoša līmeņa mācību materiāliem. Viņiem tiek piedāvāti vairāki profesionāli orientēti mācību novirzieni kā klientu apkalpošana,  IT un, sadarbībā ar policiju un zemessardzi, arī militārās mācības. Pārsteidza, ka skolā iespējams apgūt 11. un 12.klases vielu vienā gadā, ja tas ļoti nepieciešams nākotnes studiju dēļ. Lai būtu vairāk telpu, Rakveres privātā ģimnāzija nesen iegādājusies vēl vienu namu tuvumā, kur pārcelt mājturības kabinetus, darbnīcas. Runājot par mācībām Igaunijā īstenotajā izglītības reformā, kas uzsvaru liek uz veselumu, nevis sadrumstalotību, kolēģi atzina, ka cenšoties, ir plusi, bet tāpat pastāv mācību priekšmeti, kuri satura apjoma un īpatnību dēļ nesakrītot ar apskatīto laika posmu citos mācību priekšmetos. Garajā mājupceļā mums bija daudz iespaidu, ko pārspriest, salīdzināt. Paldies igauņu kolēģiem par atsaucību un iespēju ielūkoties viņu ikdienā.

 

Alojas novada valodu MA vadītāja Vineta Tiltiņa