Aloja

Izstādē-gadatirgū „Balttour 2016” interese par Alojas novada apskates objektiem un uzņēmēju piedāvājumu

Aizvadītājā nedēļas nogalē, trīs dienu garumā Alojas novada pārstāvji, vienotā “Saviļņojošās Vidzemes” stendā ar kolēģiem no Vidzemes piekrastes novadu Tūrisma informācijas centriem – Limbažu, Carnikavas, Salacgrīvas un Saulkrastu pašvaldībām – piedalījās 23.starptautiskajā tūrisma izstādē-gadatirgū „Balttour 2016”. 

 

Kā ierasts, apmeklētājus uz stendu vilināja vairākus metrus augstā bāka. Šogad novadi prezentēja jaunu pārgājienu karti, mobilo aplikāciju un tūrisma kartes atjaunināto izdevumu. Par piedāvāto vairāk lasiet šeit.

 

Pirmajā izstādes dienā, 5.februārī notika vienotā stenda atklāšana, kurā piedalījās arī pašvaldību vadītāji, speciālisti un citi interesenti. Alojas novada domes priekšsēdētājs Valdis Bārda, uzrunājot klātesošos, pauda prieku par tik veiksmīgu kaimiņu pašvaldību sadarbību. Novadu pārstāvjiem, līdzās Vidzemes piekrastes kartei, improvizētās smiltīs tika lūgts atstāt savus novēlējumus gan tekstu, gan zīmējumu formā. Šo iespēju radoši izmantoja gan pašvaldību priekšsēdētāji, gan citi “Saviļņojošās Vidzemes” stenda atklāšanas dalībnieki.

 

Alojas novads šoreiz interesentiem piedāvāja karti, kurā apkopota galvenā informācija par dabas un kultūrvēstures objektiem, aktīvās atpūtas, ēdināšanas un izmitināšanas iespējām. Tāpat tika piedāvāts apkopojums par 2016.gadā gaidāmajiem pasākumiem, bet jaunums bija buklets par novada uzņēmumiem un saimniecībām. To atzinīgi vērtēja izstādes apmeklētāji, jo daudziem likās saistoša iespēja doties ekskursijās, apmeklēt degustācijas un citādi sadarboties ar bukletā minētajiem uzņēmējiem. Daudzi teicās labprāt laivot pa Salacu, doties velobraucienos un aplūkot gan senās novada muižas, gan skaisto dabu purva takās un pie ezeriem.

 

Šķiet, lielāko interesi stenda apmeklētājos raisīja alkšņa koka stumbrs, uz kura visu izstādes laiku cilvēku acu priekšā auga šitaki sēnes. Par iespēju tās ne tikai vērot, bet arī nogaršot un iegādāties parūpējās uzņēmuma „Šita&ke” īpašnieks Imants Urpens. Savukārt tie, kam vairāk pie sirds saldumi, lielāku interesi izrādīja par bioloģiskās saimniecības “Lielkalni” produkciju, par to vairāk uzzinot un nogaršojot degustācijas materiālus pie saimnieces Aijas Paukšēnas.  Abi mūsu uzņēmēji Vidzemes piekrastes stendu kuplināja izstādes pirmajā dienā, taču sestdien un svētdien savu piedāvājumu prezentēja pārējo novadu uzņēmumi.

 

Kā liecina balttour.lv publicētā informācija, pasākums šoreiz izstāžu centrā Ķīpsalā vienkopus pulcējis 850 tūrisma uzņēmumus un to pārstāvjus no 41 pasaules valsts. Iepazīt jaunākos un labākos piedāvājumus bija ieradušies vairāk nekā 26 tūkstoši interesentu, tostarp tūrisma nozares profesionāļi un aicinātie viesi. Nākamgad „Balttour” norisināsies jau 24.reizi, Rīgu par Baltijas tūrisma nozares epicentru atkal padarot no 3. – 5.februārim. Izstādi-gadatirgu „Balttour” rīko Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācija, savukārt nodrošina Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrība BT 1.

 

Zane Landsmane

Autores un Nila Smeltera foto